t
wexutobk
9 - 10 Μαΐου: Γύρνα πίσω

Σκηνοθεσία:Πέδρο Αλμοδόβαρ 

Σενάριο: Πέδρο Αλμοδόβαρ 

Παίζουν: Πενέλοπε Κρουζ, Κάρμεν Μάουρα, Λόλα Ντουένιας, Μπλάνκα Πορτίγιο 

Γλώσσα: Ισπανικά

Διάρκεια: 120΄

59ο Φεστιβάλ Καννών 2006

Βραβείο Σεναρίου

Βραβείο Α΄ γυναικείου ρόλου σε όλο το γυναικείο κάστ της ταινίας

Υποψηφιότητα για τον χρυσό φοίνικα
Ευρωπαϊκά Βραβεία 2006

Βραβείο Καλύτερης Ταινίας 

’ γυναικείου ρόλου: Πενέλοπε Κρουζ

 

 

Τρεις γενιές γυναικών συνυπάρχουν με την τρέλα, τα ψέματα και την πρόληψη για το θάνατο να δίνουν την ιδιαίτερη μορφή στην καθημερινότητά τους. Η Ραϊμούντα ζει στην Μαδρίτη με την κόρη της Πάουλα και τον άντρα της Πάκο που είναι μονίμως μεθυσμένος. Η αδελφή της Σόλε είναι χωρισμένη και εργάζεται κρυφά ως κομμώτρια. Ένα τραγικό συμβάν από την παιδική τους ηλικία σημαδεύει την καθημερινότητά τους και, όταν η θεία τους πεθαίνει, το παρελθόν επιστρέφει για να τις στοιχειώσει.

Δύο χρόνια μετά την "Κακή Εκπαίδευση" ο Πέδρο Αλμοδόβαρ επιστρέφει με μία ταινία που διακρίθηκε στο Φεστιβάλ των Καννών και θα συναρπάσει για ακόμα μία φορά με την ευαισθησία, την εκκεντρικότητα και το χιούμορ της.


Δείτε το trailer της ταινίας από το YouTube: Volver


Ο Pedro αισθανόταν ότι ύστερα από το Mala Educacion ήθελε να κάνει αυτή ακριβώς την ταινία, για αλλαγή. Επιβεβαιώνει και ο ίδιος ότι οι ταινίες του με γυναικείους χαρακτήρες, σε αντίθεση με αυτές που μελετούν κυρίως αντρικούς, είναι πιο φωτινές. Αποφάσισε να τη γυρίσει στην επαρχία που μεγάλωσε, στην ιδιαίτερη πατρίδα του La Mancha και στις γειτονιές της Μαδρίτης. Οι εικόνες της παιδικής του ηλικίας για τα ταφικά έθιμα βοήθησαν στη ρεαλιστική παρουσίαση μιας εξολοκλήρου ταινίας μυθοπλασίας. «Τhe best way to tell a fiction is to dress it with reality», λέει.


Λίγα Λόγια από το Σκηνοθέτη για την ταινία
"Κατά τη διάρκεια της συγγραφής του σεναρίου αλλά και των γυρισμάτων η μητέρα μου υπήρξε παρούσα και πολύ κοντά μου. Δεν γνωρίζω αν είναι καλή η ταινία (αυτό δεν θα το κρίνω εγώ) αλλά σίγουρα γνωρίζω ότι μου έκανε καλό να τη φτιάξω. Έχω την εντύπωση και ελπίζω να μην είναι περαστική υποψία, ότι τα κατάφερα να λύσω ένα κομμάτι του γρίφου (η προσπάθεια επίλυσής του μου προκάλεσε πολύ πόνο και αγωνία στη ζωή μου και μάλιστα, θα έλεγα ότι τα τελευταία χρόνια έχει καταστρέψει ολόκληρη την ύπαρξή μου και παρα-έχει αποκτήσει σημασία).
Το κομμάτι του γρίφου στο οποίο αναφέρομαι είναι ο "θάνατος", όχι μονάχα ο δικός μου και αυτός των αγαπημένων μου προσώπων αλλά η ανελέητη εξαφάνιση όλων των ζωντανών οργανισμών. Ποτέ δεν το έχω αποδεχτεί ούτε το έχω καταλάβει. Και κάτι τέτοιο σε φέρνει σε απίστευτα βασανιστική θέση όταν έχεις να αντιμετωπίσεις την απίστευτη ταχύτητα με την οποία φεύγει ο χρόνος. Το πιο σημαντικό πράγμα που υπάρχει στο Volver είναι το φάντασμα μίας μητέρας που εμφανίζεται στις κόρες της. Στο χωριό μου συμβαίνουν αυτά τα πράγματα (μεγάλωσα με ιστορίες για φαντάσματα), αν και δεν πιστεύω στα φαντάσματα. Μόνο όταν συμβαίνουν στους άλλους ή όταν συμβαίνουν στην μυθοπλασία. Και αυτή η μυθοπλασία, η μυθοπλασία της ταινίας μου (ακολουθεί η εξομολόγηση) έχει δημιουργήσει ένα είδος γαλήνης μέσα μου που δεν έχω νιώσει εδώ και καιρό (πραγματικά, η γαλήνη είναι μία λέξη το νόημα της οποίας παραμένει ένα μυστήριο για 'μένα)."


Επόμενη προβολή 16 - 17 Μαΐου: Ώρες κοινής ησυχίας












Motigo Webstats - Free web site statistics Personal homepage website counter