t
wexutobk
31 Οκτωβρίου - 1 Νοεμβρίου: Έθνος χωρίς Γυναίκες

Σκηνοθεσία: Μάνις Τζα

Σενάριο: Μάνις Τζα
Παίζουν: Sudhir Pandey, Tulip Joshi , Sooshant Singh, Piyush Mishra, Pankaj Jha
Γλώσσα: Ινδικά

Διάρκεια: 99'

Βραβείο κοινού Dewar's ξενόγλωσης ταινίας Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 2003
Βραβείο Fipresci μη διαγωνιστικό τμήμα Φεστιβάλ Βενετίας 2003

 

Στην Ινδία, χιλιάδες θηλυκά βρέφη δολοφονούνται κάθε χρόνο. Πέραν του ότι τα εγκλήματα αυτά δεν καταγγέλλονται καν, έχουν επιφέρει δραματική πτώση στην αναλογία μεταξύ ανδρών και γυναικών.
Η ιστορία που αφηγείται η ταινία εκτυλίσσεται στο χωριό Ματρουμπούμι της Ινδίας, όπου δεν έχουν απομείνει πια καθόλου γυναίκες, και η υπόθεση εστιάζεται στα πέντε αδέλφια και τον πατέρα τους. Τα αδέλφια δεν μπορούν να βρουν νύφη, παρά τις διαβεβαιώσεις του οικογενειακού τους ιερέα, ο οποίος έχει και ικανότητες αστρολόγου. Ετσι, επιδίδονται σε «εναλλακτικές» μορφές διασκέδασης : πορνογραφία, ομοφυλοφιλία, κτηνοβασίες. Σ' ένα μακρινό χωριό όμως, ο ιερέας βρίσκει επιτέλους μια πανέμορφη κοπέλα, την Κάλκι. Χωρίς να διστάσει καθόλου, ο πατέρας της Κάλκι την πουλά, και η κοπέλα πηγαίνει στο Ματρουμπούμι, όπου παντρεύεται και τα πέντε αδέλφια. Η κοπέλα βρίσκεται να εκτελεί υποχρεωτικά τα συζυγικά της καθήκοντα και με τους πέντε αδελφούς, συμπεριλαμβανομένου και του πεθερού της. Εκείνοι της φέρονται σαν σκλάβα, εκτός από τον μικρότερο γιο της οικογένειας, που είναι ο μόνος που την αντιμετωπίζει ευγενικά.Κ’ όμως βρίσκεται δολοφονημένος από τον μεγαλύτερο αδελφό του.
Η Κάλκι επιστρέφει στον πατέρα της ζητώντας βοήθεια, ο οποίος τυφλωμένος από το χρήμα την αρνείται.

 



Δείτε το trailer της ταινίας από το YouTube: Έθνος χωρίς γυναίκες






Λίγα Λόγια από το Σκηνοθέτη για την ταινία
«Η αντιμετώπιση και η θέση της γυναίκας στην Ινδία μου προκαλούσε πάντα το ενδιαφέρον. Σε μία χώρα, όπου η γυναίκα λατρεύεται σαν τη Θεά Κάλι και Ντούργκα, κάθε χρόνο χιλιάδες θηλυκά νεογνά σκοτώνονται, προκειμένου η οικογένεια να αποφύγει το θέμα της προίκας, γυναίκες βιάζονται και κακομεταχειρίζονται. Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της UNESCO , περίπου 50 εκατομμύρια γυναίκες αγνοούνται από τον πληθυσμό της Ινδίας, εξαιτίας αυτής της συγκεκριμένης διάκρισης του γένους. @Αφενός μεν, η ανεκτίμητη συμβολή των γυναικών στη διατήρηση μιας σταθερής κοινωνίας, αφετέρου δε η συναισθηματική και ψυχολογική ένδεια μιας κοινωνίας, όπου η δυσαναλογία των δύο φύλων έχει ήδη δημιουργήσει μία ηθικά ασταθές κοινωνικό περιβάλλον, είναι τα στοιχεία που με οδήγησαν στο να δημιουργήσω την ταινία Νation  Without A Woman (Έθνος χωρίς γυναίκες). @Η ταινία παρουσιάζει μια Ινδία του μέλλοντος, όπου οι γυναίκες είναι ένα αυξανόμενα σπάνιο είδος. Αν και φουτουριστική, το περιβάλλον, η ατμόσφαιρα, η πλοκή και οι χαρακτήρες βασίζονται σε ένα σύγχρονο στήσιμο με στόχο να εστιάσει στο μέγεθος του προβλήματος, κάνοντας το πιο αληθινό από ένα παραμύθι. Με αυτόν τον τρόπο η ταινία υπογραμμίζει πώς, η απουσία των γυναικών, αδυσώπητα οδηγεί στην υποτίμηση του ατόμου, «αδειάζοντας» τες από όλα εκείνα τα στοιχεία που τις καθιστούν ανθρώπους.@Η ταινία είναι μια ωδή στην ομορφιά και την δύναμη των γυναικών και το χάος που επακολουθεί εξαιτίας της φυσικής και συναισθηματικής απουσίας τους από την κοινωνία. Όταν ξεκίνησα να γράφω το σενάριο με όλα αυτά που είχα στο μυαλό μου και όλα αυτά που ήθελα να πω, συνειδητοποίησα πως είχα φτάσει τις 200 σελίδες. Έκανα μιας μέρας διάλειμμα, το σκέφτηκα καλύτερα , επικεντρώθηκα, και το ξαναδούλεψα μειώνοντάς το σε 70 πολύ καλά δουλεμένες σελίδες. Όσον αφορά στους ηθοποιούς, τους είχα ήδη στο μυαλό μου, καθώς έγραφα το σενάριο (τουλάχιστον το κυρίως cast ). Πολλές όμως από τις πιθανές πρωταγωνίστριες, σοκαρίστηκαν και φοβήθηκαν να ενσαρκώσουν το ρόλο της Κάλκι, ακριβώς επειδή o τρόπος που οι άνδρες την μεταχειρίζονται, ήταν βάναυσος. Η Tulipp Joshi δέχθηκε την πρόκληση και μπορώ να πω πως αποδείχθηκε άνω των προσδοκιών.@Παρά το γεγονός πως ήμουν ακόμα πολύ νέος στην κινηματογραφική βιομηχανία της Ινδίας και δεν γνώριζα πολύ κόσμο, κατάφερα να έχω στο πλάι μου το καλύτερο τεχνικό συνεργείο που θα μπορούσε ένας πρωτοεμφανιζόμενος σκηνοθέτης να ζητήσει. Αυτό το οφείλω ειδικά στους παραγωγούς μου . Ήταν πολύ ενδιαφέρον να συνεργαστώ με τον, σε εθνικό επίπεδο βραβευμένο κινηματογραφιστή, Venu. @H ταινία γυρίστηκε σε ένα απομακρυσμένο χωριό το Renai στην περιοχή Madhya Pradesh. Tα σπίτια των υψηλών και χαμηλών καστών ,το σχολείο του χωριού, η ύπαιθρος ήταν όλα σαν να υπήρχαν μόνο για την ταινία μου και ήταν όλα αυτά ακριβώς που είχα φανταστεί. Η τοποθεσία είναι στην πραγματικότητα ένας χαρακτήρας από μόνη της και συνέβαλε πάρα πολύ στη συνολική ματιά της ταινίας. Μόλις ξεκίνησαν τα γυρίσματα, έκανα μία προσπάθεια να έχω όσο το δυνατόν λιγότερους διαλόγους, καθώς προσωπικά δεν μου αρέσουν οι φλύαρες ταινίες, και προτιμώ να αφήνω τις εικόνες και τη σιωπή να μιλούν από μόνες τους. @Επίσης, εφόσον οι περισσότεροι ηθοποιοί της ταινίας προέρχονται από το θέατρο, αποφάσισα να έχω όσο το δυνατό λιγότερα «κοψίματα» cuts , προκειμένου να τους αφήσω όλο τους τον αυθορμητισμό . Ολοκληρώσαμε την ταινία 2 μέρες πριν από την προγραμματισμένη ημερομηνία. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να επαινέσω δύο βασικούς συντελεστές : τους ενδυματολόγους και το καλλιτεχνικό τμήμα . Πιστεύω πως ήμουν αρκετά ειλικρινής, ώστε να δημιουργήσω μία ταινία μέσα από την καρδιά μου. Ελπίζω το κοινό να εκτιμήσει την ειλικρίνεια και τη σκληρή δουλεία μας.»

Επόμενη προβολή 14 - 15 Νοεμβρίου: Ο Πιανίστας













 

Motigo Webstats - Free web site statistics Personal homepage website counter