s
wtdftobk

Έγινε γνωστή ως η σκηνοθέτιδα που βγάζει τη γλώσσα στα ταμπού. Γεννήθηκε το 1926 στην Ρώμη από μια ευσεβή καθολική οικογένεια με ελβετική αριστοκρατική καταγωγή. Σπούδασε υποκριτική στην Ιταλική Ακαδημία Στανιλάβσι και ταξίδευψε στην Ευρώπη συμμετέχοντας στις παραστάσεις ενός κουκλοθέατρου. Ξεκίνησε την καριέρα της, για μια δεκαετία, ως ηθοποιός. Το 1962 εργάστηκε ως βοηθός σκηνοθέτη στο 8½ του Φελίνι ενώ το 1963 σκηνοθέτησε την πρώτη της ταινία " Ι Basilischi". Την δεκαετία του 70 σκηνοθέτησε τις πιο πετυχημένες ταινίες της. Το 1975 με την ταινία "Ο Πασκουαλίνο και οι 7 καλλονές" ήταν η πρώτη γυναίκα που προτάθηκε ως τότε για Όσκαρ σκηνοθεσίας.

 

Απόσπασμα από μια συνέντευξη που έδωσε η σκηνοθέτης στον Θανάση Λάλα

­ Πώς βρεθήκατε, αλήθεια, να κάνετε αυτή τη δουλειά και όχι κάποιαν άλλη;

«Τελείως τυχαία. Ενα τυχαίο περιστατικό με οδήγησε σε αυτό... Πρέπει να ξέρετε ότι υπήρξα ένα τρομερό παιδί κατά γενική ομολογία. Αποβλήθηκα ως μαθήτρια από 14 σχολεία. Ημουν ένα τρομερό παιδί».

­ Οταν λέτε «τρομερό παιδί»; Πιστεύετε ότι γεννιέται τρομερό ένα παιδί ή γίνεται;

«Στην περίπτωσή μου επρόκειτο για μια ζωτικότητα ­ μια ζωτικότητα η οποία ξεπερνούσε τα όρια».

­ Ποιο το κέρδος να ξεπερνάμε τα όρια; Πολλοί είναι αυτοί που θεωρούν ότι το ενδιαφέρον της ζωής βρίσκεται πέραν των ορίων, στο «σπάσιμο» των κανόνων...

«Δεν ξέρω... Δεν μπορώ να σας απαντήσω σε αυτό εγώ. Δεν είμαι το πιο κατάλληλο πρόσωπο».

­ Γιατί;

«Γιατί εγώ ποτέ δεν έβλεπα τα όρια... δεν διέκρινα πού είναι τα ακριβή όρια. Για να μην παρεξηγηθώ: αυτό βεβαίως δεν σημαίνει ότι αγνοώ την ύπαρξή τους ή την αναγκαιότητά τους... Θεωρώ ότι τα όρια χρειάζονται, απαιτούνται στο παιχνίδι... Αν δεν υπάρχουν κανόνες, το παιχνίδι δεν είναι ούτε καν διασκεδαστικό. Η ύπαρξη των κανόνων κάνει ενδιαφέρον το σπάσιμό τους. (γέλια) Πού είχαμε μείνει όμως προτού σπάσουμε τα όρια της κουβέντας μας; (γέλια)».

­ Μου λέγατε ότι ένα τυχαίο γεγονός σάς οδήγησε να κάνετε αυτό που κάνετε στη ζωή σας...

«Α, ναι. Επανέρχομαι. Ελεγα λοιπόν ότι με είχαν αποβάλει 14 φορές από διάφορα σχολεία και στο τελευταίο από αυτά γνώρισα ένα κορίτσι που ονομαζόταν Φλόρα Μαστρογιάνι. Ηταν μια σχολή καλογραιών εξαιρετικά αυστηρή. Εγώ την εποχή εκείνη ακόμη δεν είχα αρχίσει το κάπνισμα... Την πρώτη ημέρα της άφιξής μου λοιπόν στο σχολείο, το πρωί, ήταν παραμονή Χριστουγέννων και οι καλόγριες - δασκάλες μάς είπαν: "Λόγω ημέρας, καλό θα ήταν να κάνουμε ένα τάμα... Ξέρουμε ότι υπάρχουν πολλές κοπέλες εδώ μέσα οι οποίες καπνίζουν κρυφά... Ας μην καπνίσει λοιπόν καμία την παραμονή και ανήμερα τα Χριστούγεννα, τιμώντας τις θείες αυτές ημέρες". Εγώ ούτως ή άλλως δεν κάπνιζα και ξαφνικά αισθάνθηκα ηλίθια. Το τάμα δεν με περιελάμβανε. Τότε σκέφθηκα... το δικό μου τάμα να είναι το αντίθετο... να καπνίσω... για πρώτη φορά.

Έτσι λοιπόν στις 2.00 το μεσημέρι ακριβώς άρχισα να καπνίζω... και μαζί μ' εμένα παρέσυρα και μια κοπέλα που κι αυτή δεν είχε ως τότε καπνίσει ποτέ... Η κοπέλα αυτή ήταν η Φλόρα, η μετέπειτα κυρία Μαστρογιάνι... Με τη Φλόρα μετά από αυτό το γεγονός γίναμε αχώριστες φίλες και είμαστε ακόμη... Η Φλόρα την επόμενη χρονιά εγκατέλειψε το σχολείο για να πάει στην Ακαδημία Δραματικής Τέχνης. Ηταν κόρη ενός σπουδαίου μουσικού και γενικότερα προερχόταν από μια οικογένεια καλλιτεχνική. Συνεχίσαμε να βλεπόμαστε και να κάνουμε παρέα παρ' όλο που δεν ήμασταν πια συμμαθήτριες.

Ετσι μου δημιουργήθηκε και εμένα η επιθυμία να πάω στην Ακαδημία Δραματικής Τέχνης. Ηθελα να ακολουθήσω αυτόν τον δρόμο αλλά στη σκηνοθεσία, όχι να γίνω ηθοποιός όπως η Φλόρα. Ημουν όμως ακόμη πολύ νέα για να κάνω σκηνοθεσία και έτσι πήγα σε μιαν άλλη σχολή πρώτα. Τώρα λέω ότι ευτυχώς που ήρθαν έτσι τα πράγματα, γιατί στη σχολή αυτή συνάντησα έναν μοναδικό καθηγητή που είχε υπάρξει μαθητής του Στανισλάφσκι. Αυτός ο σπουδαίος άνθρωπος με επηρέασε πάρα πολύ και ξεκίνησα κατευθείαν με τη μέθοδο Στανισλάφσκι. Η Φλόρα μερικά χρόνια αργότερα παντρεύτηκε έναν νεαρό ηθοποιό ­ που ήταν ακριβώς ο γνωστός Μαρτσέλο Μαστρογιάνι. Ως εκ τούτου ένα μεγάλο κομμάτι της καριέρας μου το οφείλω στη Φλόρα. Κατ' αρχήν στη Φλόρα και στη συνέχεια βεβαίως και στον Μαρτσέλο».

­ Αρα είστε από αυτούς τους εξαιρετικούς που έζησαν από κοντά τον Μαστρογιάνι να ερωτεύεται... (γέλια)

«Ήμουν ήδη αυτήκοος και αυτόπτης μάρτυς αυτού του μεγάλου έρωτα».

­ Ενα τυχαίο γεγονός καθόρισε τη μοίρα σας... Υπάρχει κάποιο άλλο γεγονός στο οποίο οφείλετε τον τρόπο που σκέφτεστε;

«Πολύ γρήγορα στη ζωή μου κατάλαβα ότι ζούμε σε μια πατριαρχική κοινωνία και επομένως για να καταφέρω κάτι έπρεπε να γκρεμίσω τους κανόνες του πατέρα μου και να δημιουργήσω τους δικούς μου. Μόνο έτσι μπορούσα να αφήσω το δικό μου ίχνος».

­ Υπήρξατε «πατροκτόνος»; «Σκοτώσατε» τον πατέρα σας;

«Φυσικά».

­ Θυμάστε τη στιγμή του «φόνου»; Υπήρξε μια συγκεκριμένη στιγμή;

«Νομίζω ότι ήταν η στιγμή όπου γεννήθηκα. Θυμάμαι, με άλλα λόγια, ότι πάντα τον αμφισβητούσα. Ο πατέρας μου ήταν δικηγόρος. Ονειρευόταν λοιπόν για μένα μια ζωή αστική, ενδεχομένως μια ζωή δικηγορίνας». (γέλια)

­ Ήσασταν μοναχοπαίδι;

«Οχι, είχα και έναν αδελφό. Έναν αδελφό ο οποίος πλέον δεν υπάρχει».

­ Αν ο πατέρας σας ήταν καλλιτέχνης, ενδέχεται να είχατε γίνει δικηγόρος;

«Ναι, πολύ πιθανόν. Πολύ πιθανόν... για να τον εκδικηθώ...». (γέλια)






Φιλμογραφία

2004     Peperoni ripieni e pesci in faccia

1999      Ferdinando e Carolina Ninfa plebea  

1996     Metalmeccanico e parrucchiera in un turbine di sesso e di politica  

1992     Io speriamo che me la cavo

1990     Sabato, Domenica e Lunedi

1989     In una notte di chiaro di luna  

1989     12 registi per 12 città  (απόσπασμα "Bari")

1977     Imago urbis   

1986     Καλοκαιρινή νύχτα με ελληνικό προφίλ  

1986     Un Complicato intrigo di donne, vicoli e delitti

1984     Sotto... sotto... strapazzato da anomala passione  

1983     Scherzo del destino in agguato dietro l'angolo come un brigante da strada  

1981     E una domenica sera di novembre  

1978     Εκδίκηση  (Fatto si Sangue fra due uomimi per cosa di una vedova)

1978     Μια νύχτα γεμάτη βροχή (La fine del mondo nel nostro solito letto in una notte
                                                piena di pioggia)

1975     Ο Πασκουαλίνο και οι 7 καλλονές  

1974     Η κυρία και ο ναύτης 

1974     Όλα άνω κάτω (Tutto a posto e niente in ordine)  

1973     Ιστορία έρωτα και αναρχίας

1972     Μίμης ο σιδεράς

1968     Il  mio corpo per un poker

1967     Ξεφάντωμα με την Παβόνε (Non stuzzicate la zanzara)  

1966     Αυτά τα τρελά κορίτσια (Rita la zanzara) (ως George H. Brown)

1965     Ας μιλήσουμε για άντρες (Questa volta parliamo di uomini)  

1963     Οι βασιλίσκοι (Ι Basilischi)

 

Ιστορία έρωτα και αναρχίας

Motigo Webstats - Free web site statistics Personal homepage website counter